Opis projektu
Projekt zakłada utworzenie ogólnodostępnego Naukowego Placu Zabaw na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sarbinowie. Plac zostanie wyposażony w certyfikowane urządzenia edukacyjne, które łączą zabawę z nauką i pozwalają dzieciom oraz młodzieży w praktyczny sposób poznawać prawa fizyki, geografii czy astronomii.
W ramach projektu planowany jest montaż następujących urządzeń:
Zegar słoneczny – edukacyjne urządzenie pozwalające dzieciom obserwować upływ czasu z wykorzystaniem pozycji słońca;
Kulodrom – interaktywna instalacja obrazująca zasady grawitacji, energii kinetycznej i potencjalnej;
Kołyska Newtona – klasyczne narzędzie fizyczne przedstawiające zasady zachowania pędu i energii;
Kompas – umożliwiający orientację w terenie i naukę kierunków geograficznych;
Globus – przestrzenny model Ziemi służący do nauki geografii i orientacji w przestrzeni;
Drugi zegar słoneczny – dodatkowy model, być może innego typu lub dla innej grupy wiekowej, aby zwiększyć możliwości edukacyjne.
Teren zostanie odpowiednio zagospodarowany, zapewniając bezpieczeństwo użytkowników, dostępność dla osób z różnymi potrzebami, a także estetykę przestrzeni. Plac będzie dostępny nie tylko dla uczniów i przedszkolaków, ale również dla rodzin, turystów i mieszkańców gminy – przez cały rok, w godzinach ogólnodostępnych.
Realizacja zadania obejmie:
dostawę oraz montaż urządzeń naukowych,
Lokalizacja, miejsce realizacji
Teren Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sarbinowie
ul. Nadmorska 27A
76-034 SARBINOWO
Uzasadnienie dla planowanych działań
Projekt odpowiada na potrzebę stworzenia nowoczesnej, edukacyjnej przestrzeni integrującej mieszkańców oraz promującej naukę poprzez zabawę. Sarbinowo to miejscowość dynamicznie rozwijająca się, odwiedzana również przez wielu turystów – plac będzie więc pełnił funkcję nie tylko lokalnej atrakcji edukacyjnej, ale również ciekawego punktu na mapie gminy.
Z naukowego placu będą mogły korzystać dzieci w różnym wieku – zarówno uczniowie szkoły i przedszkolaki, jak również dzieci z rodzin odwiedzających okolicę. Urządzenia rozwijają ciekawość poznawczą, promują nauki ścisłe i techniczne oraz wspierają rozwój logicznego myślenia. Projekt zachęca do aktywności na świeżym powietrzu, integracji społecznej i rodzinnej, oraz może być wykorzystywany jako dodatkowe narzędzie dydaktyczne przez nauczycieli.
Inwestycja będzie miała trwały, pozytywny wpływ na rozwój edukacyjny dzieci i młodzieży w naszej gminie. Co istotne – dzięki otwartemu charakterowi placu, z przestrzeni będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy, niezależnie od wieku.
Projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach
Lp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | przegląd placu zabaw | 3 000 zł |